(+420) 725 600 873 | realitydilna@realitydilna.cz

Nyní se nacházíte:

Muži sedící, pracující; ženy stojící, nakupující

30. 3. 2014

Při čtení nadpisu tohoto článku jste si nejspíše vzpomněli na Járu Cimrmana a na film s podobným názvem. Tento článek nebude ani o géniovi, který kamkoliv přijde pozdě, ani o jeho dobrodružstvích, nýbrž o současném trendu v nakupování realit, kterého si všímá čím dál více realitních kanceláří.

 

Není to tak dávno, kdy o nejdůležitějších věcech v rodině rozhodoval muž. Jak samotnou koupi auta, ledničky, dovolené ale i nemovitosti, tak i její výběr řešila mužská hlava rodiny. Nicméně časy se mění a v současnosti, v době dobré informovanosti a větší emancipace, se stávají zástupkyně něžného pohlaví nejčastějšími zákazníky realitních kanceláří.

 

Na základě zpráv od několika realitních kanceláří a výpovědí našich makléřů je možné konstatovat, že téměř dvě pětiny našich zákazníků jsou ženy, za nimi následují páry a pak teprve přicházejí na řadu muži samotní. Takový trend lze vysvětlit několika důvody. Prvním z nich může být emancipace žen, které raději investují svoji energii, čas a peníze do koupě nové nemovitosti, než do zakládání rodiny nebo manželství. Tento trend se již dvě desetiletí projevuje v západoevropských zemích a potvrzuje se rovněž v tuzemsku. Dalším důvodem může být praktičnost a představivost žen. Mnoho vědeckých studií potvrzuje, že ženy dokáží prostor důsledněji využít k naplánovanému účelu a prakticky a esteticky jej lépe organizovat než muži. Je rovněž možné, že muži chtějí udělat ženám radost, nebo je zajistit na horší časy a celou záležitost s výběrem nemovitosti nechávají na nich a uspořený čas věnují svojí práci.

 

Ať jsou důvody tohoto trendu jakékoliv, jedno se však nedá popřít: ženy se stávají rovnocennými zákazníky v mnoha oblastech, které v minulosti spadaly výhradně do gesce mužů, a vytváří minimálně stejně kvalitní rozhodnutí jako mužské pohlaví.

 

 

Veronika Jíšová

Redakce Realitydílna.cz

Archiv novinek